Een DPO-case beheren
Een DPO aanmelden, afmelden en bepaalde gegevens wijzigen.
Via een DPO-case is het als verwerkingsverantwoordelijke mogelijk om een DPO aan te melden, af te melden of bepaalde gegevens te wijzigen.
Het beheren van een DPO-case gebeurt in één van de drie landstalen. De taal (Nederlands, Frans of Duits) wordt gekozen op basis van de link die u aanklikt op onze website.
Wegens een vastgesteld technisch probleem, dienen wij de applicatie tijdelijk verder offline te houden. Wij doen er alles aan om dit probleem zo snel als mogelijk te verhelpen en zullen de hieruit eventueel voortvloeiende wettelijke verplichtingen nakomen.
Procedure
Ga eerst en vooral na of de GBA de bevoegde autoriteit is
Het is belangrijk dat u zich tot de juiste bevoegde instantie wendt. Zo zijn er specifieke federale toezichthouders voor bepaalde domeinen, zoals bijvoorbeeld voor politiediensten. Deze dienen zich namelijk tot het Controleorgaan op de Politionele Informatie (COC) te richten. Meer informatie over de bevoegdheidsverdeling vindt u hier.

Beheer uw DPO-case
Via deze link krijgt u toegang tot uw DPO-case in het GBA-portaal:
Er zal naar aanleiding van uw aanmelding of registratie op het portaal een ondernemingsaccount worden aangemaakt. Deze account zal ook gebruikt moeten worden voor andere acties op het portaal. Per onderneming is er slechts één unieke ondernemingsaccount.
Raadpleeg deze handleiding om in te loggen op het GBA-portaal.
In deze handleiding vindt u meer uitleg over het beheren van een DPO-case.
Bij vragen, gebruik het formulier en contacteer: support-dms@apd-gba.be.